kaizoku treasure

Saturday, April 2

cantek SANGAT....

entry kali ni b'bentuk sedikit personel la farta...(jgn tny mksd!!aku reka je tu) walaupon sebelum ni aku penah cakap malas tulis pasal aku sebab bkn artis...tp aku nak tulis jugek... peduli hape aku.

baiklah tuan-puan, isu kita pada hari ini ialah cantik...
definisi cantik itu merupakan sesuatu yang relatif....kalau zaman purbakala dulu mungkin cantik tu didefinisikan dengan pelbagai sifat alam yang lain macam hidung mancung bak seludang, kulit putih langsat, tinggi lampai, pipi merah bak delima masak ranum...eemmmm, sedap!!! opss, lari topik... dan macam-macam lagi orang tua-tua dulu bagi contoh pompuan cantek tu...kira kalo banyak ciri-ciri tu vouge da vast la minah tu...bisa mencairkan hati sesiapa yang melihat tidak mengira jantina lelaki pompuan mahupon pondan. (opss, terlebih sudeh)...

sebenarnya cantik ni berbeza pandangan dari setiap orang...ada yang cakap putih tu cantik, ade pulak yang pikir sexioness margarita itu cantik. malah ada juga yang berpendapat hitam itu menawan....(mcm iklan da pulok) macam aku cakap tulis kt atas tadi la. cantik itu relatif.

 sexiyoness margaritaa!! (xnk amek jolie sbb da tua..heh)

aku pon suka dia ni....sejuk ati mak-mak kalo tgk ank bawak balik menantu mcm ni...


tapi!!!(bermulalah saat hatred..muahaha) kalau da rupa je cantik tapi perangai macam _______ (sila isi tempat kosong) x payah!!! x payah ape?? haa, ini yang kita tak tau....(style khir rahman: los dan faun) well, sebenaunye x payah harap sume orang suke kau la!!

ada juga jenis pompuann-pompuan yang cantik dan PERASAN cantik malah berbangga-bangga dengan kecantikan yang dia ada. siap cakap. "ak muka tido pon cute, ada orang puji..kau ada?? nan ado" (ok, nan ado tu aku tiru pinjam ayat cik epal ) sesiapa saja mungkin akan menyampah malah ada yang akan down, depress hilang selera makan setahun bila sorang pompuan yang memang cantek cakap macam tu kat kita. siap rasa macam ada suara latar patrick star alih suara bahasa melayu cakap "hidup ni x adil kawan" bermain kat dalam kepala.

orang-orang yang macam ni lah yang x sedar cantik itu hanya sementara, kau ingat kau cantek sangat?? bila-bila je boleh kena tarik balik nikmat tu...banyak lagi benda cantik yang ada kat alam semesta malah galaksi bima sakti ni. kalau anda diluar sana rasa diri anda cantik, jagalah sikap anda supaya seiring dengan kecantikan yang anda ada, xde la nanti orang nak mengata "harap je rupa cantik tapi perangai x semenggah". kalau anda rasa diri x cantik pon, cukup la dengan jaga sikap anda supaya orang nampak cantik budi bahasa, sejuk perot mak ngandungkan ekau.

itu saja segment kita pada hari ni...jumpa lagi di lain masa. adios!!

4 comments:

  1. akak tulis belog best la..sy suke la..hik3x

    ReplyDelete
  2. @mr. honey B: gediks yawwww....hehe

    ReplyDelete
  3. cntik tu subjektif.sume gurl pon cantik.hehe
    hye =)

    ReplyDelete
  4. @nurulfzz: yup, cantek itu subjektif tp ada yang t'lampau agung kn cantek yg x kekal itu...isk3

    ReplyDelete