kaizoku treasure

Friday, May 27

remain unchange

olla amigos,

aku sekarang tengah dalam usaha cari kerja. bukan nak cerita pengalamn aku cari kerja pon, xde apa yang menarik pon. cuma nak mengeluh dengan keadaan pekerjaan. bukan apa, cari kerja tu x susah. yang susah tu orang nak amek kite kerja. macam aku, aku xde masalah dalam interview sebab aku seorang yang banyak cakap dan sikit xtau malu, jadi interviewer besa suka dengan aku (bukan nak masok bakul ni tau). TAPI , (haa ade tapi plak tau) diorang macam berat nak amek aku kerja sebab aku xde kenderaan. aku ni bukan orang senang, belajar pon harap pinjaman dari PTPTipu, kalo parent aku memang x dpt la sambung universiti. sebab tu lah cuti semesta aku niat nak kerja so ringan la sikit beban bila masuk sem baru nanti. tapi da kalo aku ni orang susah macamana nak ada kenderaan sendiri bila blom kerja lagi dan itu plak jadi punca kenapa aku susah untuk diterima bekerja. so how can i improve myself??? pikir pulak orang yang lagi susah dari aku. kalo macam ni lah keadaan bidang pekerjaan malaysia memang lah yang senang makin senang dan yang susah bukan setakat kekal susah, malah makin susah. aku rasa tu jelah yang aku nak mengeluh malam ni. till then, bubye.

p/s: doa-doa la mudah aku dapat kerja dalam cuti sem ni...huhu

No comments:

Post a Comment